Norske bibliotekblogger

Verktøy for markedsføring, nettsted og kommunikasjon med brukerene

4 punkter om blogging

Posted by vkp2 den 23 oktober, 2009

  1. BloggingEn blogg gir ikke automatisk tusenvis av besøkende. Du må ha en strategi for å markedsføre det nye markedsførings-verktøyet… Målsettingen må være å få en fast og stabil gruppe av besøkene gjennom de klassiske grepene: jevnlig oppdatering, personlig preg («sjel»), og innby til debatt
  2. Det kan ta lang tid (flere år) å oppnå hva du synes er «mange besøkende». En blogg er ikke ett 100 meters løp; det er en Triatlon. Så en bibliotek-blogg er en «long term commitment»
  3. Ikke blankpoler fasaden og skjul unnna ubehageligheter. Du må vise sannheten. Innrøm feil. Har antallet utlån gått ned; blogg det! «Show your warts and all»
  4. Skriv ikke for deg selv. Skriv for leserne dine. Tenk: «Hva vil de lese om» Ikke lag bloggen om til ett senter for pressemeldinger.

Vegard Krog Petersen, Sarpsborg bibliotek

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
%d bloggers like this: