Når fjellet ikke vil komme til oss, må vi gå til fjellet
Posted by vkp2 den 22 august, 2011
Kongsvinger kommunes satsing på sosiale medier handler om å nå målgrupppene der de er. For noen år siden hadde vi en tanke om at «ett godt nettsted er nok». Men ser man på nettrafikken, ser man at flertallet av kommunens innbyggere ikke jevnlig bruker kommunens web-side. Muligens er de fleste som bruker siden, innom fordi de søker en tjeneste eller informasjon om en tjeneste.
Statistikken viser ihvertfall at som nyhetsformidlingskanal er kommunale web-sider uten verdi. For de fleste blir kommunale web-sider for generelle og altomfattende.
Lars Gillund (kommunikasjonssjef Kongsvinger kommune), s. 70, ‘Sosiale medier i all offentlighet: Lytte, Dele, Delta’ (ISBN 9788244620901).
Jannicke Røgler said
Dette rådet var så bra at jeg bruker det i mitt foredrag om markedsføring på bibliotekdagene i Nordland. Det er mye å lære av Kongsvinger kommune. Så får jeg samtidig markedsført denne fortreffelige og informative bloggen 😀